מדריכים מעניינים

לבריאות הנפש

טיפים מומלצים

לתזונה נכונה

מידע מרתק

בנושאי רפואה

שיקולים ברכישת מכשירי שמיעה

בין אם מדובר בליקוי מולד או כזה שנרכש עם הגיל, כבדות שמיעה או חירשות לרוב פוגעת באיכות חייו של אדם ומנתקת אותו מן העולם החיצוני. לשמחתנו, היום יותר מתמיד ישנם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ומכשירי שמיעה איכותיים ביותר שמסייעים ומקלים למדי על חייהם של כבדי השמיעה.

עם זאת, על מנת שתוכלו להנות מהיתרונות הרבים של מכשירי שמיעה, עליכם לבחור מכשיר אשר מותאם היטב לצרכים שלכם ויודע לתת מענה למאפייני ליקוי השמיעה הספציפי שלכם. בנוסף, מכשירי השמיעה הקיימים היום בשוק מגיעים עם מאפיינים רבים נוספים ומעבר לעניין המהותי שהוא כמובן השמיעה, משתמשים צריכים לקחת בחשבון משתנים נוספים כמו גודל וקלות התפעול.

בכתבה הבאה תמצאו טיפים חשובים לבחירת מכשיר השמיעה שלכם, עליהם תוכלו לעבור יחד עם קלינאי/ת התקשורת ולבחור בעבורכם את המכשיר האידיאלי. 

מאפייני ליקוי השמיעה

ללא ספק מדובר ככל הנראה בהיבט החשוב ביותר. ליקויי שמיעה באים לידי ביטוי בצורות שונות אצל אנשים. קלינאי תקשורת טובים ומוסמכים ידעו לאפיין את ליקוי השמיעה שלכם ובכך יוכלו לכוון אתכם לדגם שעונה באופן מיטבי על הצרכים שלכם.

אורח חיים והרגלי היומיום

האם אתם אנשים שנמצאים לרוב בבית או בסביבה הומת אדם? האם העבודה שלכם דורשת מכם תקשורת יומיומית עם הרבה אנשים או שלרוב אתם עובדים דווקא מול המחשב? אתם מבלים את מרבית יומכם במקומות סגורים או דווקא בחללים פתוחים? מכשירים שונים עונים על צרכים של אנשים שונים. בבואכם לבחור את המכשיר שלכם, יש לתת משקל לאורח חייכם ולמידה בה השמיעה חיונית לכם.  

טכנולוגיה של מכשירי שמיעה

הקדמה לא פסחה גם על תחום מכשירי השמיעה ורבים מן המכשירים הקיימים כיום בשוק מצוידים בטכנולוגיות מתקדמות ביותר, כמו חיבור בלוטוס' למכשירים חכמים ומערכות שמע מתקדמות. עם זאת, מכשירי שמיעה מתקדמים לאו דווקא מתאימים לכל אחד, הן מבחינת עצמת השמע והן מבחינת נוחות התפעול. לא מן הנמנע שדווקא טכנולוגיות בסיסיות עשויות להתאים לכם. 

תפעול מכשיר השמיעה

כפי שכבר ציינו, מכשירי שמיעה רבים בימינו מצוידים במערכות מתקדמות. עליכם לוודא שתפעול המכשיר שברשותכם הוא נוח ופשוט. כמו כן, דווקא המכשירים הקטנים שמהותם להיות נסתרים מן העין עשויים להיות לא נוחים לשימוש לכבדי ראיה ולאנשים מבוגרים יותר. נסו לתפעל את המכשיר לפני הרכישה.  

מראה

מכשירי השמיעה מגיעים במגוון צורות וגדלים. ישנם כאלה פנימיים בלבד, אחרים יושבים מחוץ לאוזן ולכל אחד מאפיינים שונים. אנשים רבים מוטרדים מהמראה של מכשיר שמיעה הנמצא באוזן וחוששים שהוא יבלוט יתר על המידה. למרבה המזל מכשירי השמיעה הקיימים היום הם קומפקטיים ודיסקרטיים למדי. אגב, תספורת מתאימה יכולה לסגור לכם את העניין הזה סופית (סליחה מכל בעלי הקרחות).

מבנה האוזן

היוועצו ברופא ובקלינאי התקשורת שמטפל בכם. מבנה האוזן המשתנה מאדם לאדם הוא בהחלט משמעותי לדגם מכשיר השמיעה שעליו לבחור. 

לסיכום: אנשים לקויי שמיעה שואפים תמיד לחווית השמיעה השלמה והטבעית ביותר שניתן להשיג. על אף שניתן תמיד להחליף ולשדרג את מכשיר השמיעה שלכם, תמיד עדיף להימנע מרכישות מיותרות ומעוגמת נפש עם מכשיר שאינו מתאים.

אם תקפידו לבדוק לעומק את הפרמטרים אשר הובאו בפניכם כאן, ישנו סיכוי לא רע שתמצאו במהרה את מכשיר השמיעה האידיאלי בעבורכם. זכרו, הדבר החשוב ביותר במי מכשיר שמיעה טוב הוא שהוא יעזור לכם לשמוע. על כן ההיבט הרפואי תמיד יגבר על שאר ההיבטים. כאן תוכלו תמיד להיוועץ ברופאים, קלינאי תקשורת ואנשי מקצוע אחרים שידעו לכוון אתכם למכשירים הנכונים לכם. אל תתייבשו לבקש מהם אגב, לקבל פירוט מלא על מאפייני ליקוי השמיעה הספציפיים שלכם.    

לבסוף, אל תהססו להגיע לבדיקות ולחיפושים יחד עם חבר או קרוב משפחה עליו אתם סומכים ואיתו תוכלו להתייעץ. אל תתפתו לקנות מכשירים "נוצצים" שראיתם בפרסומות ובמיוחד אל תבהלו ממכשירים קטנים – במקרים רבים הם עושים עבודה טובה לא פחות ולפעמים יותר מהמכשירים הגדולים והמוכרים. 

עוד טיפים בנושא בריאות.

מזור לחיים - לוגו האתר

הישארו מעודכנים

מאמרים אחרונים שעלו לאתר

תזונה ובריאות
נגן וידאו
דיאטה בקלות
נגן וידאו
טיפול נפשי עם תוצאות
נגן וידאו

אהבתם את המאמר?

שתפו ברשתות החברתיות

שתפו בפייסבוק
שתפו בווטאספ
שתפו בטוויטר
שלחו למייל