מדריכים מעניינים

לבריאות הנפש והגוף

טיפים מומלצים

לבריאות ותזונה נכונה

מידע מרתק

בנושאי רפואה

ספורט

ספורט ופעילות גופנית, בריאות הנפש והגוף

רבות נכתב על סגולותיו הנפלאות של ספורט, אך כאן במאמר נתייחס דווקא לקשר בין ספורט לבין התמודדות עם לחצים ופחדים. בקצרה: ספורט הוא למעשה פעילות גופנית, היכולה להיות בצורת רכיבה על אופניים, התעמלות, מכון כושר, ריצה, כדורגל וכדורסל ועוד. המטרה המרכזית של ספורט היא קודם כל לחלץ עצמות ולסייע לגוף בחילוף החומרים. אם זאת ישנן עוד סיבות לספורט, כאשר הבולטות שבהן הינן שמירה על כושר גופני, העלאת יכולת סיבולת לב ריאה וכמו כן, ספורט ופעילות גופנית מונעים בעיות כמו לחץ דם, סוכרת, דלקות למיניהם.

כאשר מדברים על שיפור מצב הרוח באמצעות ספורט, יהיו רבים אשר ירימו גבה. לכאורה האדם הנמצא במצב נפשי ירוד, לא בטוח שהדבר הבא שהוא ירצה לעשות זה יהיה ספורט. אך מחקרים כבר הוכיחו כי ספורט משפר את מצב הרוח באופן פלאי. להלן רשימת ההשפעות של פעילות גופנית:

  • שחרור חומרים כימיים מהמוח כמו נוירוטרמנסמיטורים ואנדורפינים.
  • ניקוי מערכות החיסון והפחתת רעלים.
  • הסחת דעת מהמצב הנפשי בו שרוי האדם.
  • שיפור ביטחון העצמי כאשר האדם מרגיש חזק יותר ובריא יותר.
  • תחושת חיות ועניין לחיים (לאנשים הסובלים מדיכאון כרוני).
ריצה, הכנה ליציאה מהמקום

הגדלת מעגל החברים תסייע לשיפור מצב הרוח

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על מצב רוחו של האדם, הוא כמובן הסביבה והחברה בו הוא נמצא. כאשר יוצאים לפעילות גופנית או ספורט, לרוב ניתן להכיר אנשים חדשים בעלי מכנה משותף ובכך להגדיל את מעגל החברים אשר בוודאי יסייע לשיפור מצב הרוח. ההמלצה שלנו היא לארגן קבוצה או להצטרף אל קבוצה קיימת אשר לה שעות קבועות ונוחות עבורכם לצורך ספורט, או במקרים אחרים גם חדר כושר יכול ליצור עניין גם ללא מחויבות לזמנים או לשעות מסוימות.

אנשים הסובלים מהתמכרויות, יכולים לצאת ממעגל הרסני זה בעזרת שינוי האובססיה להתמכרות הנוכחית, אל ספורט ופעילות גופנית. למשל אנשים הסובלים מהתמכרות לרשתות חברתיות וכדומה, יתחילו בפעילות ספורטיבית כמו כדורגל, רכיבה על אופניים וכדומה לצורך יציאה מהאובססיה הקיימת. קראו עוד בנושא התמכרויות וטיפולם.

סוגי ספורט ותחרויות

סוגי ספורט ופעילות גופנית – יתרונות וחסרונות

כאמור, ישנם סוגי ספורט רבים, אשר לכל אחד מהם יש יתרונות ממש כמו חסרונות. כאשר מחליטים על פעילות גופנית על בסיס קבוע, רצוי שזה יעשה בפעילות המתאימה עבורכם וכזאת אשר תאהבו לעשותה ולא תרגישו נטל או הכרח.

  • יוגה – פעילות גופנית משחררת מאוד, אך בבד בבד היא מאתגרת לחלק גדול מהאוכלוסייה.
  • כדורגל וכדורסל – פעילות ספורטיבית ותחרותית, אך מתאימה בעיקר לאנשים עד גילאי 45.
  • מכון כושר – אחד הפופולריים בעולם, חסרונותיו זה העלות היקרה יחסית לשאר הספורט.
  • רכיבה על אופניים – מומלץ מאוד ומתאים לכל הגילאים, אם זאת באזורים מסוימים לא קיימים מסלולי רכיבה מסודרים, מה שעלול להוות בעיה.
  • שחיה – מתאים בעיקר בחודשי הקיץ או בחודשי החורף רק בבריכות מחוממות, והחסרון הוא הנגישות, העלות ועצם העובדה כי פעילות זו מאסיבית יחסית.
  • ריצה – המומלץ מכולם ומומלץ לעשות זאת עם שותף למסע.

כפי שאתם בוודאי יודעים, יש עוד קשת רחבה של פעילויות גופניות וספורט אלו למעשה רק דוגמא, וכדי להתאים את הספורט עבורכם, רצוי לנסות ולבחון למה אתם הכי מתחברים, מה מעניין אתכם ואיפה תוכלו לשמור על עיקביות.

מעבר אל אתר מזור לחיים.

מזור לחיים - לוגו האתר

הישארו מעודכנים

מאמרים אחרונים שעלו לאתר

תזונה ובריאות
דיאטה בקלות
טיפול נפשי עם תוצאות

אהבתם את המאמר?

שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שתפו בווטאספ
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב email
שלחו למייל