מדריכים מעניינים

לבריאות הנפש והגוף

טיפים מומלצים

לבריאות ותזונה נכונה

מידע מרתק

בנושאי רפואה

מיתוסים על תזונה

תזונה, שתייה, תה עם צמחים

כל אחד מאיתנו שניסה אי פעם להתחיל תזונה בריאה, נתקל בוודאי בעשרות אם לא מאות מיתוסים וקלישאות בנושאי תזונה בריאה. אך מה היא האמת? והאם בכלל יש נכון ולא נכון בתזונה? במאמר שלפניכם עשינו מעט סדר במיתוסים נפוצים..

ראשית חשוב לדעת כי מטרתה המרכזית של תזונה בריאה, היא קודם כל לשמור על גוף בריא וכמובן אם אפשר על הדרך גם להרזות מכך, אז למה לא.

אכילה, מסעדה, ארוחה

לאכול מהר או לאכול לאט?

המשפט הנפוץ ביותר הנאמר למתחילים דיאטה, הוא “תתחיל לזוז”. זה נכון בהקשר של הליכות, כלומר הליכה יומיומית הוכחה ככזאת המסייעת לגוף לשמור על “גיזרה”, אך בכל הנוגע לאוכל ההפך הוא הנכון. אכילה איטית מסייעת לאוכל להתעכל היטב במעיים, והיא משביעה יותר מאכילה מהירה. דווקא במקרה הנ”ל רצוי להשתמש בעוד מיתוס נפוץ “אדם אוכל דרך העיניים”. וזה נכון, האדם הממוצע אוכל דרך העיניים וזה הפרמטר המרכזי בשבילו כדי למדוד האם הוא שבע או לא.

אם תאכל הרבה ארוחות אתה תשמין..

עוד קלישאה נפוצה אשר אין בתוכה מעט מהאמת. למעשה הרבה ארוחות קטנות, בריאות לגוף משלוש ארוחות מלאות. יש לכך מספר סיבות והסברים, כאשר הבולט שבהם הוא תחושת השובע אשר כל אדם מחפש (בדגש על תחושה). ארוחה מלאה לא באמת משביעה כמו שהיא נראית, ודווקא ארוחות קטנות ישביעו הרבה יותר וייסעו לתזונה נכונה. ההמלצה הרווחת היא 6 ארוחות קטנות ביום, לפי תפריט מסודרת ומוכנה ע”י תזונאי/ת.

פירות עם סוכר, פירות בצבעים שונים

פירות מלאים בסוכר..

עוד משפט מעניין, אשר נכון מצד אחד, אך מצד שני לא במובן השלילי. כלומר: חלק גדול מהפירות מכילים המון סוכר טבעי כמו למשל בננות, אבטיחים וכדומה. עם זאת אין זה אומר כי סוכר זה אינו בריא, להפך! סוכר זה הינו חיוני לגוף האדם והוא מכיל בתוכו מכל המי ומי החל מוויטמינים A C K, דרך ברזל ומגנזיום, ועד לסיבים תזונתיים המסייעים למערכת העיכול.

חשוב לציין שכדי לזכות במכל הטוב הזה, רצוי לגוון באכילת הפירות הן בצבעים, הן בפירות העונה והן בסוגים השונים.

שומן זה מסוכן..

רגע, מה זה לא מסוכן? בואו נעשה סדר. ישנם סוגי שומנים רבים, אשר לכל אחד מהם השלכות והשפעות שונות על הגוף. למשל ניתן למצוא שומן בבשר ושוקולדים, וכמו כן תמצאו שומן בטחינה ושקדים. וההבדלים? ההבדלים כ”כ עצומים שאלו גורמים נזקים לגוף האדם, לעומת האחרים שמשביחים את תפקודו היומיומי של האדם הצורך אותם. את ההבדל העצום ניתן לתמצת בכל אחד: שומן רווי – בעייתי, שומן בלתי רווי – בריא.

כמו בכל כלל גם באילו יש יוצאים מן הכלל, אך קצרה העט מלכתוב את כולם. ​

לסיכום: קלישאות, פתגמים ומיתוסים הינם נפוצים בכל תחום בחיים, ובין היתר גם בתחום התזונה והבריאות. חשוב להבחין בין הנכון והאמת לבין המוקצן ומהמעוות.

מזור לחיים - לוגו האתר

הישארו מעודכנים

מאמרים אחרונים שעלו לאתר

תזונה ובריאות
דיאטה בקלות
טיפול נפשי עם תוצאות

אהבתם את המאמר?

שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שתפו בווטאספ
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב email
שלחו למייל